Защо се получава така, че някои бизнес планове въобще не се реализират? Защо почти всички от тях, след като бъдат написани, остават на лавиците, където събират прах, докато бъдещето, написано в тях никога не се сбъдва, а бизнесът поема в непозната посока?
Традиционните бизнес планове започват от главата. Те са необходимост, която всеки собственик на бизнес смята, че трябва да направи. Писането на традиционен бизнес план обикновено е продиктувано от следните две причини:
- Трябва да направим бизнес план, защото така правят всички успешни бизнеси.
- Трябва да направим бизнес план, ако искаме да привлечем инвеститори.
Традиционните бизнес планове са преднамерени. Те са пълни с умисъл, анализи, обширни са, решителни – всички ключови елементи, които имат „умните“ бизнеси.
Традиционните, идващи от главата, статични бизнес планове обаче не работят. План, който идва от главата с всичката си логика, причини и мисли, е празен откъм страст, вълнение и цел. А план, който смята, че съдържа в себе си всичките възможни развития, които бъдещето може да предложи, е вече остарял още преди да бъде принтиран.
Бизнес планът, който винаги е успешен, започва от друго място и е продиктуван от друга идеология. Той започва от сърцето, което означава да изразите чувствата, които имате. Този план не само търпи промяна, но той се осланя на изграждането на промяна като фактор, който ще ви води по най-правилния курс.
Има концепция, наречена „Стаята на мечтите“. Тази стъпка се прави преди съставянето на бизнес плана. В „Стаята на мечтите“ можете да си представите как искате да изглежда вашия бизнес – но не от логическа гледна точка. Какво искате да изградите? За кого ще е полезен той? Какво ще значи той за света? Само когато разберете тези неща, тогава можете да опишете останалите тактики, които реално биха могли да ви отведат до желаното от вас място.
Истинската разлика между бизнес планът, който работи и традиционният бизнес план е как мислите и как се чувствате преди съставянето му – отношението и личната ви връзка с планът са това, което го прави различен.
[fbcomments]