Как управлявам компания за $16 милиона от дома си

https://i2.wp.com/optimist.bg/wp-content/uploads/2014/02/mom-corps-2-1940x900_29163.jpg?fit=970%2C450&ssl=1

Алисън О’Кели е била в подема на професионалната си кариера – има образование в Харвард, работила е в KPMG, а след това е катерила стълбата на управленския персонал на „Toys R Us“. Но всичко се променя, когато ражда своите деца. Сега компанията на О’Кели в Атланта, „Mom Corps“ помага на нея и на други работещи майки, да прекарат повече време у дома при децата си. Предприемачката Алисън О’Кели разказва своята история.

Винаги съм била привличана от търговията с крайни клиенти, затова и започнах кариера в „Toys R Us“. След няколко години бях стигнала до голямо повишение – щях да стана единствената жена областен мениджър в югоизточната част на САЩ. Тогава родих и първото си дете.

Шефът ми беше невероятен. Той ми каза, че мога да работя по три дни в седмицата, докато приведа нещата си в ред и мога пак да се върне на пълно работно време. Но тогава осъзнах, че имах нужда от повече гъвкавост. Идеята, че можех да съм навсякъде във важни за мен части на деня, беше доста предизвикателна.

Затова и отказах. Шефът ми се почуди „Не разбирам. Какво още можем да направим?“ Стана ми наистина неприятно, защото нямаше какво да се направи.

После осъзнах, че има много други талантливи хора като мен, които искат да работят, но по свои собствени правила. В същото време видях, че има компании, на които им липсват качествени кадри. Усетих, че може да се открие пазарна ниша, ако мога някак да свържа тези две страни. Така бе създадена „Mom Corps“.

Сега имам три момченца, на по 2, 8 и 10 години. Когато разказвам историята си колко трудно е да си майка, която работи, всички разбират за какво става дума. Всички сме минавали през това. Да имаш семейство и успешна кариера е голяма борба. Кандидатите за работа при нас вярват, че ще се съобразим с техните нужди. Каквито и да са те, няма да ги гледаме така, сякаш са ненормални.

mom-corps-922x1382_26835

Управлявайки компанията за персонал от дома си в Пенсилвания, позволява на О’Кели да прекарва повече време с Итън и другите си две деца. Повечето от служителите в нейната фирма са в подобна ситуация.

Хората често мислят, че гъвкавото работно време значи почасово работно време. Но това е само една част от това. Говорим за гъвкавост в измерения като време, продължителност и място. Времето може да бъде половин работен ден или гъвкави часове. Продължителността може да бъде фиксирана, примерно месец или пък да бъде сезонна работа. Мястото може да бъде или близко до дома или онлайн.

От работодателите получаваме обратна връзка, че майките които предлагаме за работа при тях, са много продуктивни. Те казват „Господи, вашите хора завършват много повече задачи, от колкото някои от хората, които са на пълно работно време при нас.“ Това е така, защото майките имат други приоритети и са фокусирани върху това, което трябва да бъде направено.

Не всички от моите служители са майки, но повечето са именно такива. Всички работим от домовете си и се свързваме с конферентни връзки през интернет, съобщения и и-мейли.

Аз лично работя на пълно работно време за 24 часа. Може да правя нещо с децата през деня, но си наваксвам, ако трябва и в 5 сутринта или след като те си легнат. Имам пълна гъвкавост. Мога да бъда с децата си, когато те се прибират у дома от училище, мога да сляза на първия етаж и да целуна бебето си по време на обедната ми почивка, а мога да отида и на училищните тържества. Това е малко като жонглиране между две неща, но усещам, че мога да взема най-хубавите моменти и от двата свята.


[fbcomments]