Правилото 80/20 за по-добра продуктивност
Собствениците на малки бизнеси често си губят времето с дребни и не толкова значителни задачи, като покупка и сортиране на офис консумативи. Междувременно те пренебрегват дейности, които реално могат да им донесат много повече пари, примерно изпращане направилния мейл до правилния човек или водене на преговори за изгодна делка или убеждаване на клиент за започване на работа с ваас.
В продажбите правилото 80/20 гласи, че 20 процента от клиентите, генерират 80 процента от продажбите. Но това може да се отнесе до всяка точка в бизнеса. Включително и до управлението на времето.
Повечето ентусиазирани собственици на малки бизнеси и предприемачи често казват „Мога да го направя и сам“. След това прекарват по 6 часа да почистят компютъра си от вирус или да поправят капещ кран на чешмата.
Да, вероятно много от нас са компетентни и ще се справят с такива задачи. Но истината е, че инвестираме много време и труд, в нещо което няма да ни донесе печалба и не е приоритетната ни работа, която всъщност е привличането на нови клиенти. Именно от тази работа идват истинските приходи.
Много обещаващи бизнеси са били погубени от тези малки задачки. Когато някой каже „управление на времето“, вероятно се сещате за таблици с времетраене на дадена работа, списък с цели и израза „Да свършим работата“. Но да се ангажирате с много неща реално не ви прави богати.
Много от собствениците на малки бизнеси са изкушени да наемат хора за продажбите, маркетинга или връзките с обществеността. Това са позиции, които изискват сериозен опит, познания и мотивация. Почти невъзможно е да се делегират тези задачи на някой друг. Но същото не важи за това някой да поддържа компютрите ви и да сортира писмата ви.
Предлагаме ви пет неща, които да вземете предвид, за да спрете да губите ценно време и да започнете да печелите наистина сериозно.
Помощ у дома

Ако нямате половинка, която да се заеме с покъщината, замислете се колко време губите в това и дали не е редно да наемете фирма, която да идва да почиства или дори помощничка, която да чисти и да готви, така че да не губите време с тези неща.
Все пак това не ви печели пари, а ви губи време. Време, което може да инвестирате в търсенето и печеленето на нови клиенти. Ако за това време, което иначе отделяте за чистене и готвене, може да направите много за просперитета на вашия бизнес и да генерирате печалба, наемането на домашен помощник е напълно обосновано.
Избягвайте дребните занимания
Да приемем, че вече не губите време в почистване и готвене. Но все още ви преследва желанието да бъдете деен. Не е нужно да правите всичко сам. Изчистете се от дребните неща, които ви забавят от това да се захванете със сериозните и доходоносите. Вижте какво може да бъде правено от друг човек срещу малко заплащане.
Наемете си личен асистент
Особено при сегашните нива на безработица лесно може да намерите личен асистент, който с радост би аранжирал програмата ви, тъй като това е много по-забавно от правене на дюнери. Освен това няма да е нужно той да е при вас постоянно. Дори и виртуално да си свърши поставените от вас задачи, това ще ви е напълно достатъчно. Времето, което ще ви спеставя един такъв човек е много ценно, тъй като на вас ще ви остава повече време, за да вършите сериозната работа.
Не се чувствайте гузно, когато почивате

Най-продуктивните хора са малко мързеливи. Ако имахте само няколко часа в деня, през които знаете, че постигате големите си цели, щеше ли да ви е грижа, че си почивате след това? Времето за почивка ви дава малко въздух и пространство, където можете да помислите спокойно. Не можете да сте добър в стратегиите си, ако се бъхтите от сутрин до вечер. Дайте храна на мозъка си, така че да сте с пълния си потенциал по време на преговори и срещи.
Фокусирайте се върху най-продуктивните си часове
Всеки има време, в което е най-добър в работата си. Ърнест Хемингуей е писал рано сутрин. Барак Обама е нощна птица (всъщност той дори делегира решенията си за това какво да облече и какво да яде на други хора). Вижте в кое време на деня сте най-продуктивни и планирайте работата си според него.
Направите ли тези промени, ще имате повече време, в което да се фокусирате върху по-стойностните неща от работата ви – нещата, които реално ви носят големите печалби.
[fbcomments]