Никой работодател или лидер на екип не иска да бъде човекът, който изнася лекции.
Като лидер, трябва да комуникирате със служителите или колегите си, за да обясните какви са новите цели и как те трябва да бъдат изпълнени. За да бъде тази комуникация ефективна, трябва да предадете съобщението така, че да създадете енергия и ентусиазъм, вместо да отегчавате екипа си.
Предлагаме ви четири съвета за водене на такива разговори.
1. Използвайте хумор
Независимо малка или голяма е предстоящата цел, нормално е да има напрежение и емоционална дистанция между шефът и служителите. За да разсеете това, вкарайте малко хумор в изказването си. Доста ефективна в такива случаи е самоиронията.
2. Задавайте въпроси с отворен край
И след това замълчете. Можете просто да попитат „Разкажете ми повече за (желаната от вас тема).“ Когато разговаряте със служител за неговите идеи или с технолог за разработката на ново устройство, очаквате от тях повече от едно-две кратки изречения. По този начин имате възможност да се докоснете до скритите познания и мотивация на човека срещу вас. Задайте въпрос, който да отвори разговорът, а след това замълчете и изчакайте.
3. Вкарайте и други хора в разговора
Разговорът между шеф и служител може да е нещо нормално за шефа, но може да се усеща като разпит от служителя. За да избегнете тази ситуация, опитайте да вкарате и други хора в разговора. Колкото повече гласове се чуват по време на тези срещи, толкова с по-голяма лекота хората са склонни да говорят.
4. Ако не е важно – пропуснете го
Ако вие сте управител или лидер, който е изградил всичко от основи, вероятно имате наблюдения дори върху най-дребните детайли от работата. Но не е нужно да споделяте всичките си мисли с персонала. Ако критиката ви не е съществено важна, пропуснете я.
Разговорът между различни нива на служителите в дадена фирма често ражда нови и интересни идеи.
Като лидер, ваша задача е да инициирате такива разговори и да ги окуражавате.
[fbcomments]