Как се пишат увлекателни истории

https://i1.wp.com/optimist.bg/wp-content/uploads/2014/01/Englishdept_.jpeg?fit=800%2C532&ssl=1

Независимо за какво съдържание става въпрос – съдържанието е цар. В настоящия век съдържанието е обект на все повече внимание. Компании, производители и маркетолози са на едно мнение. Но въпреки, това съдържанието, което минава покрай ушите ни и пред очите ни не винаги успява да ни грабне.

Ако искате да сте една глава над останалите, фокусирайте се върху качественото писане на истории. Това не само, че ще накара читателите да поискат да видят още и още от вас, но ако става въпрос за корпоративно писане, например описание на продукти или презентация  на вашата фирма, правилното представяне на съдържанието не може да се пренебрегва. Най-малкото защото след добре написан текст, потребителите се чувстват по-близки с компанията, представила добре написаното и оформено съдържание.

Ето няколко бързи стъпки, за подобряване на това ваше умение.

  1. Създайте обстановка
  2. Представете участниците
  3. Създайте малко напрежение и любопитство
  4. Отпуснете напрежението и задоволете любопитството
  5. Завършете с интересен край

Какво представлява писането на истории?
В идеалния случай това е споделяне и интерпретиране на преживяване, което да доставя любопитна и поучителна информация.

Как това може да помогне в маркетинга?
Всеки бранд има своя история. Не самия бранд се популяризира от уста на уста, а историите покрай него. Най-често тези истории са под формата на слогани и девизи, обвързани с фирменото име.

Как се разказва история?
Трябва да започнете с правилна интонация, правилен подбор на думи и разбира се с добра история за разказване. Често това може да бъде споделяне на ваши преживявания, ваши грешки, приключение, в което сте взели участие или нещо, което сте постигнали. Може да разкажете същото за някой друг човек, освен вас.

Откъде да започнем?

Първо създайте атмосфера. Това е основата на цялото разказване. Историята трябва да се впише в обстановката, в настроението и в контекста на комуникацията, преди да я започнете.

Няколко съвета за създаване на обстановка

  • Започнете с изречение като „Преди няколко дни…“, „Познайте какво…“, „Знаехте ли, че…“
  • Споделете преживяване, което се е отразило осезаемо върху живота ви
  • Цитирайте нещо от миналото си, което се е запечатало в паметта ви
  • Въвлечете аудиторията си като част от историята ви

Представете участниците

Обикновено при личните истории „вие“ самите сте главния герой на историята. Може да се вкарате в различни роли – добрия, лошия, глупавия – с ограничени на брой, но изразителни думи.

Създаване на напрежение и любопитство

Тук става цялата магия. Средата на историята е най-важната част. Преди това сте правили само въведение, а след това водите слушателите или читателите към заключението. Точно в средата обаче нивата на напрежение и мистерия трябва да са най0високи.

Отпускане на напрежението и задоволяване на любопитството

След като сте създали елемента на изненада – всичко от откритие, експеримент или мнение – трябва да разкриете всичките си козове поетапно, като ги подплатите с факти, информация, графики и референции, които доказват тезата ви.

Завършете

Винаги наблягайте на края, който да подтиква към някакво действие. Краят може да е толкова силен, че да подтикне хората към дискусия, предположения, въпроси или просто приятно чувство у читателите. Трябва потребителите да останат с чувството, че материалът ви заслужава да бъде споделен.

Когато имате горните пет елемента във вашето съдържание, то ще се превърне в много по-приятно четиво.


[fbcomments]