7 начина за подобряване на успеваемостта на вашите служители

https://i2.wp.com/optimist.bg/wp-content/uploads/2016/01/employees-885338_960_720.jpg?fit=960%2C640&ssl=1

Професионалното израстване не е свързано само и единствено с натрупване на повече капитал. Тръпката от предизвикателствата и надскачането на собствения си капацитет е това, което кара хората да искат да израстват и да стават по-добри в делата си.

Това желание се свръзва с „нуждата от постижения“ според психологът от Харвард, Хенри Мъри. Хората, които винаги искат да запишат все по-високи постижения имат силна воля за действие, състезателен характер и поставят летвата високо пред себе си и своето развитие. Малко хора обаче съумяват да се справят при такива обороти, но нуждата за постижения съществува във всеки човек, макар и на различно ниво.

Как обаче може да изкараме таз амбиция за успех в служителите и колегите ни, за да станат самите те инициативни и с лидерски характер?

Предлагаме ви седем начина, които да ви послужат за отправна точка.

1. Предизвикайте позитивен стрес

Не всеки стрес е неприятен. Позитивният стрес може да предизвика отделянето на адреналин и да ускори кръвния поток, което да подтикне действие. Това е същия този стрес, който атлетите усещат по време на състезания и който им вдъхва тази увереност, че ще се справят и напълно се отдават на поетата от тях задача.

Този позитивен стрес може да бъде предизвикан и в служителите, като им се поставят по-високи стандарти – изисквайки повече, но и давайки нужната подкрепа, за да се стигне до там. Стига този стрес да не е прекалено тежък и отвъд възможностите на служителите, той може да е благоприятен за развитието им и да повиши целеустремеността им.

2. Описвайте задачите с позитивност

Възприятието за всеки човек определя това как той приема реалността. Затова при поставянето на дадена задача, представяйте я като позитивна. Именно в начина на поднасяне се корени разликата дали тя ще бъде приета като досадна или вълнуваща. Представяйте винаги задачите в позитивна светлина, но и така че всичко да е истина. Лъжите и манипулациите нанасят голяма вреда и рушат доверието.

3. Поставяйте ясни цели

За да постигнете добри резултати, целите трябва да бъдат ясни, да са предизвикателни и да изискват отдаденост, да имат обадтна връзка и на моменти сложност в задачите. Поставянето на високи цели често води до по-добро представяне. В същото време всеки мениджър не трябва да забравя да поощрява и да отдава заслуженото на служителите, когато те постигнат някоя значима цел.

4. Поощрявайте себеоценката

Не е лесно да разпознаеш собствените си недостатъци. Когато един служител има почти нулев интерес за израстване, това често се дължи на факта, че той не осъзнава, че има нужда от това. Голяма част от хората подценяват собствените си умения и често тези, които са най-критични към себе си, са най-компетентни. Разработването на система за обратна връзка и анализ, позволява на вашия екип да види нивото си.

5. Канете ментори

Осигурете ментори и запознайте служителите, че всеки който иска да усвои ново умение, може да разчита на тях. По този начин се увеличава удовлетвореността от работата, фирмената лоялност и социализацията.

6. Създавайте нови качества в служителите

Предоставянето на възможност служитлеите да имат достъп до ресурси, с които да подобрят уменията и знанията си, е много важна стъпка към личностното израстване. Помагайте на служителите да добавят нови редове в своето резюме. При този неспиращ прогрес, интересът им ще бъде задържан и те ще искат да останат на работа при вас.

7. Поощрявайте риска

Предизвикателствата изискват риск, който често води със себе си и неуспехи. Никой няма да се наеме да рискува с ново предизвикателство, ако знае че след това ще има наказание, ако се провали. Вместо това създайте фирмена култура, в която подкрепяте риска и провалите, тъй като те ни учат на важни уроци и са предшественици на иновацията.

Вярвайте в хората си и ги подкрепяйте в работата им. Нищо не се отплаща по-добре от това.


Коментари

коментари