Как хората да ви вярват, харесват и уважават

https://i0.wp.com/optimist.bg/wp-content/uploads/2016/01/Agreement.jpg?fit=1050%2C620&ssl=1

Има някои простички, но и забравени бизнес принципи, които да спомогнат да изграждането на позитивна професионална репутация.

Ето седем начина, чрез които да вдъхнете в своите клиенти и колеги фактът, че се вписвате във високите стандарти на професионализма.

Бъдете честни

За съжаление в съвременния бизнес, враждите и скандалите са неизменна част. Доверието към вас обаче се корени в това да бъдете искрени, независимо от ситуацията. Макар че на моменти може да бъдете изкушени да излъжете съзнателно или да представите невярно даден аспект от уменията си или от вашата дейност, в дългосрочен план цената на тази постъпка сериозно надвишава всяка краткосрочна полза. Дори и малките недоразумения могат да навредят на репутацията ви.

Спазвайте думата си

Репутацията ви страда, когато не си изпълнявате обещанията. Всеки път, когато поемете ангажимент, във вашите ръце попада възможност да увеличите или намалите процента на доверие към вас. Думата ти е всичко, което имаш. Важно е ясно и предварително да уведомите всички какво да очакват от вас, преди да се впуснете например в даден проект. Никой не обича изненадите. Ако не можете да изпълните задачата преди крайния срок или да се вместите в бюджета, уведомете клиентите си за това. Хората са склонни да проявят много повече разбиране, когато ги предупредите предварително.

Признавайте грешките си

Провалът е неизбежна част от всяко бизнес начинание. Въпреки че грешките се случват, успешните мениджъри и предприемачи осъзнават колко по-важно е да се фокусират върху решения, отколкото да бъдат завладени от проблемите.

За да поддържате професионалната си репутация на човек, на когото може да се разчита, признавайте си грешките веднага щом те се появят. Не се опитвайте да се покривате, да игнорирате или омаловажавате вашите грешки или тези на вашия бизнес. Вместо това поемете отговорност и намерете решение. Винаги се учете от грешките си и продължавайте гордо напред.

Бъдете точни

Клиентите ви ще ви оценяват до голяма степен спрямо вашата надеждност. Почти всеки би се съгласил да работи с някого, който редовно приключва задачите си на време и в договорения бюджет пред някой, който е по-талантлив, но на когото не може да се разчита. Внимателно разпределяйте времето си така, че да не пропускате среща, краен срок или обещание.

Когато се срещате с клиенти или колеги, пристигайте няколко минути по-рано. Дайте си буфер време за забавяне в трафика или при намирането на паркинг. Ако пристигнете много по-рано от очакваното, отпуснете се комфортно, за да посрещнете събеседниците си спокоен. Възползвайте се от вашата точност и се сближете с останалите, които са дошли по-рано. Ако нещо неизбежно се случи, което да ви забави, не започвайте да се оправдавате, а просто се извинете.

Не използвайте груб език

Внимателно подбирайте думите си. Какво казвате и как го казвате може дълбоко да повлияе на преценката на другите за вас. Ако използвате груб и профански език, това може да изпрати сигнали на останалите около вас, че вие сте незрял, нетърпелив и ви липсва самоконтрол. Псуването по никакъв начин няма да спечели уважението на събеседниците ви. По-скоро би ви изолирало и отчужди от тях. Не давайте причини на клиентите си и колегите си да не работят с вас. Ако усетите, че започвате да се ядосвате много и да излизате извън контрол, излезте. Отдалечете си. По-добре е да се извините и да отидете в друга стая, където да се справите с гнева си, вместо да го насочите към някого.

Спрявайте се с конфликтите с финес

Ще има моменти, в които няма да сте съгласни с клиентите, колегите или партньорите ви. Споровете и разногласията винаги са били част от бизнеса. Но начина по който се справяте с тези ситуации разкрива истинската ви същност. Ако клиент тества търпението ви или пък поставя под въпрос авторитета, не позволявайте тази ситуация да ви влезе под кожата. Не отвръщайте с гняв или обида. Вместо това намерете истинската причина за конфликта и стигнете до компромис. Когато сте в грешка, признайте си благородно.

Не изгаряйте мостовете зад вас

Бизнес средата е много бурна и променлива. Никога не говорете негативно за ваш стар клиент или бивш бизнес-партньор. Противникът ви днес може да бъде ваш съюзник утре. Поддържайте връзка с вашите бивши колеги и партньори, дори понякога това да е трудно.

Нещата се променят и хората могат да ви изненадат след време. Човекът, когото сте считали за даденост, в един момент може да се окаже много силна опора.


Коментари

коментари