7 стъпки за успех и печалба при започването на бизнес

https://i0.wp.com/optimist.bg/wp-content/uploads/2016/01/computer-767776_960_720.jpg?fit=960%2C640&ssl=1

Повечето предприемачи излизат с идея за бизнес, правят бизнес план, събират нужния капитал (независимо дали чрез спестявания или чрез инвеститори), а след това излизат на пазара и се надяват да оцелеят. Неприятната истина е, че повечето от тях няма да успеят.

Днес за да успееш в начинанието си, трябва да започнеш отзад напред.

Ето 7 начина, които да ви гарантират успех и доходност при стартирането на нов бизнес.

1. Започнете с идентифицирането

Представете си, ако можехте да прекарате целия си ден с хората, с които ви е най-приятно. Кои ще бъдат те? А сега си представете, че можехте да дадете стойност на тези хора, за които толкова ви е грижа и с която да подобрите животите им. И да ви се плати за това.!

За много от съвременните предприемачи това не е част от въображението. Това е тяхната действителност, защото те започват с идентификацията на клиентите, за които искат да работят.

Започнете с идентифицирането на хората, с които искате да се будите всеки ден и с които да споделите живота си. Тази проста стъпка ще ви гарантира, че ще се чувствате изпълнени и възнаградени от времеемкия процес по стартиране на нов бизнес.

2. Говорете с клиентите си

Вече сте идентифицирали идеалните ви клиенти. Сега имате две възможност: да отгатнете от какви продукти или услуги имат нужда или да отидете и да говорите с тях какво точно искат. Изборът тук изглежда очевиден, нали?

Истината е, че прекалено много бизнеси се опитват на сляпо да отгатнат какво искат клиентите им. Затова и много фирми се провалят. Те не разбират в действителност нуждите на своите клиенти.

За да се различите от тях, говорете с клиентите си. Задавайте въпроси с цел идентифицирането на проблем, който е дълбок и от значение. Когато намерите след за това, тогава може да минете към следващата стъпка.

3. Оставете клиентите да създадат вашия бизнес

Вашите клиенти са маркетингови гении, тъй като те могат да ви кажа точното решение за решаване на техния проблем. Чрез наученото от тях, ще видите точно с каква съдържателност трябва да подходите. Идеите, които ще ви дойдат получената информация в повечето случаи са по-добри от тези, които биха ви хрумнали.

4. Продавайте предварително

На този етап трябва да разберете колко да струва вашето решение. Помнете, че клиентите ви са маркетингови гении. Питайте ги „Ако ви дам нещо такова на пазара, колко бихте платили за него?“ А след това поискайте от тях да го платят предварително.

Можете да ги стимулирате да ви се доверят, като ги направите бета-потребители при изгодни условия или да има някаква допълнителна полза за тях. Ето няколко начина:

  • Дайте им вътрешен достъп. Така те ще могат да ви дадат обратна връзка в разработването на решението на техните проблеми. Това ще ви помогне много.
  • Предложете им да замразите цената за тях завинаги. Тук ключовия момент е, че те трябва да си платят за нея предварително, а не само да ви обещаят, че ще го сторят. За потребителите е лесно да кажат, че се интересуват от нещо. Но това не е достатъчно, за да стартирате бизнеса си. Ако са склонни да подкрепят думите си с пари, тогава вашето начинание има добра основа за старт.

5. Стартирайте бизнеса си когато имате достатъчно средства

Когато вече сте продали предварително толкова, че да покриете разходите по стартирането, вече сте готови да изградите бизнеса. Това намалява риска от собствено финансиране. А освен това ви осигурява и солидна база от клиенти, които да наблюдават развитието на продукта или услугата и да сътрудничат с цел продуктът да осигури точно това, което им е нужно.

6. Създайте базов продукт и оставете клиентите да го подобрят

Работата ви е да направите базов продукт или услуга, която да изпълнява основно нуждите на вашите първи клиенти. Ако сте си свършили добре работата, те ще са доволни, но ще имат препоръки за подобрение, затова не гонете съвършенство. Оставете самите потребители да ви помогнат в подобренията. С тяхна помощ ще направите продукта си по-добър, а те ще се чувстват емоционално обвързани към вас и решението, което предлагате.

7. Разширявайте бизнеса си

Сега вече е време за растеж. Има различни начини за това – инвестиции, партньорства или сливания с други бизнеси. Можете да действате смело според преценката си, защото вече имате продукт, създаден за идеалния клиент от идеалния клиент.


Коментари

коментари